Kapat
Müşteri Bildirim ve Deneyim Yönetimi Konulu Bloglar

"Mi4biz ile Her Şey Önceden Planladığımız Gibi..."

Her gün yaklaşık 1 milyon, ayda ortalama 28 milyon tekil kullanıcının uğradığı bir pazar yerini yönetmeye çalışıyorsanız elinizde her an patlamaya hazır bir bombayı taşıyorsunuz demektir.

Her gün yaklaşık 1 milyon, ayda ortalama 28 milyon tekil kullanıcının uğradığı bir pazar yerini yönetmeye çalışıyorsanız elinizde her an patlamaya hazır bir bombayı taşıyorsunuz demektir. Bu bomba sizi yok edebileceği gibi sektörünüzün en büyüğü haline de getirebilir. İşte arıkovanı gibi çalışan devasa pazar yerinin adresi: Sahibinden.com

“Son yıllarda insanlara waw dedirtecek çözümler yaratma arayışı peşindeyiz.” diyor Sn Salih Karabulut. Her 40 saniyede 1 emlak kiralanan ya da satılan bir mecrada bu büyük veri trafiği içerisinde kaybolmamak neredeyse imkansız.

Sahibinden.com’un iki önemli hedef kitlesi var:

  • Satıcılar
  • Alıcılar

Birisi ürün ve hizmetlerine kolaylıkla müşteri bulmaya çalışırken diğeri en kolay ve ekonomik koşullarda ürün ve hizmetler hakkında bilgi sahibi olarak güvenle satın almak istemektedir.

Hepimizin bildiği gibi e-ticaretin günümüzdeki en kritik konusu güvenlik. Site kullanıcılarının satarken de alırken de kendilerini güvende hissetmelerini sağlayacak çözümlerinizin olması bu dünyanın vazgeçilmez kuralı. Bunu sağlarken dikkat edilmesi gereken en önemli özelliğinizin ise erişilebilirlik olduğunun altını da çizmemiz gerekir.

Sahibinden.com sadece site üzerinden kullanıcılarının ulaştığı bir e-platform olma aşamasını çoktan geçti. Müşterileriyle sürdürülebilir bir bağ kurarak ilişkisini yürütmek için telefonla, mobil platformlarla, e-postayla ya da sosyal medya üzerinden rahatlıkla ulaşıp derdinizi dile getirebiliyorsunuz ve bu derdinize çok büyük bir hızla çare bulabiliyorsunuz.

Büyürken kurumsallaşan değil, sosyalleşen bir yapıya kavuşmayı hedefliyoruz.”

31 Mayıs günü 2.Call Center Zirvesi‘nin “Sürdürülebilir Müşteri Memnuniyeti” konulu panelimize konuşmacı olarak katılan Sahibinden.com’un Servis ve Müşteri Deneyimi Yöneticisi Sn. Salih Karabulut bu paralel evrenin müşteri davranışlarının ip uçlarını paylaştı bizlerle. Panel sırasında sorduğum sorulara aldığım cevaplar öncelikle yaptığı işe dair felsefesi olan bir rakam profesyoneli ile karşılaştırdığı için şaşırttı. Salih Bey’in sözleri hem felsefi bir referansa sahip hem de rakamlarla kanıtlanır nitelikteydi.

“Bir bilginin size ne yapacağı aslında sizin o bilgiyle ne yapacağınıza bağlıdır.”

Eğer bu kadar büyük bir data üzerinde yaşıyorsanız müşterilerinizin tercih ettiği hizmet özellikleriniz ne olabilir ki?

  • Bu büyüklüğe rağmen ihtiyaç halinde her kanaldan kolayca erişilebilirlik ve
  • Tüm kanallardan anında ve açık çözüm

Çözümün anında olmasını anlıyorum ama “açık” olması biraz kafa karıştırıcı değil mi?

“Açık” olmak aslında “şeffaflık” ilkesinin bir ifadesi. Sahibinden.com’a ulaştırılan her talep ya da şikayet ele alındığı her adımda müşterisini bilgilendirilerek değerlendiriliyor. Otomatik olarak müşterinin iletişim tercihlerine göre e-posta ya da sms ile işlem adımlarının her birinde kendisine bilgi veriliyor. Böylece müşteri talebi ile hangi birimin, kimin, ne kadar süre ilgilendiğini takip ederek çözümün sonucuna adım adım izleyerek müdahil olabiliyor.

Peki “kurumsallaşmak yerine sosyalleşmek” ne demek?

Sosyal medya günümüzün en güçlü iletişim platformu. Bu medyanın gücüyle sosyal ve siyasal hareketlere neden olabilecek mesajlar yaratabiliyorsunuz. Bu yeni medya sizin büyük bir hızla büyümenize ya da yok olmanıza neden olabilir. Bu nedenle bu mecrada doğru biçimde var olmak ve mecrayı sürekli izleyerek hakkınızda konuşulan her şeyi dikkate alarak değerlendirmek günümüz işletmelerinin kurumsal iletişim ilkeleri arasında yer almaktadır.

Sahibinden.com sosyal medya’yı bir kanal olarak Mi4biz ile sürekli dinler ve buradan aldığı bildirimleri anında iç süreçlerine dahil eder ve değerlendirir. İşin özeti budur…

Call Center Zirvesi

Sahibinden.com’u temsilen forumumuzda tecrübeleriyle ve vizyonuyla tüm dinleyicilere esin kaynağı olan Salih Karabulut’a bir kez de buradan teşekkürler. Sayesinde günümüzün en çok ziyaretçi ve müşteri trafiğine sahip alışveriş platformu olan Sahibinden.com’un Mi4biz ile nasıl sosyal medya’yı dinleyerek müşteri etkileşimini yönettiklerini öğrendik. Öğrendik ki yeni dünya ne uzak doğudur ne uzak kıta okyanusya…yeni dünya kendine özgü ilkeleriyle yeni bir varlık boyutu yaratan digital dünyadır. Her kurumun tüm markalarıyla bu dünyada varlık sürdürebilmesi için buradaki mevcut ve potansiyel tüm müşterilerinden gelen her türlü bilgi kırıntısını da sürekli dinlemeli ve sistemsel biçimde ele almalıdır.

< BİR ÖNCEKİ MAKALE BİR SONRAKİ MAKALE >
Müşteri Hizmetlerinde
Dijital Dönüşüm İçin:

KVKK Aydınlatma Metni